Kuidas muuta oma elu 30 päevaga ehk mõttegurmaani menüü

Kolmekümne päevaga on võimalik teha sõna otseses mõttes imet, sest täpselt nii kaua võtab aega uue mõttemustri kinnistumine alateadvuses. Millist uut mõttemustrit sul siis vaja on? Sellist, mis hoiab Sind õnnelikuna. 

Sööki oskavad inimesed hoolega valida, me pistame suhu seda, mis maitseb ja on meile hea. Kui üks toit paneb sul kõhu valutama, siis sa seda rohkem ei söö. Kui reisil saad puhastamata vett juues toidumürgituse, siis rohkem sa puhastamat vett juua ei taha. Miks me küll mõtetega seda ei tee? Teame väga hästi, millised mõtted panevad tundma hästi ja millised halvasti, aga ometi tarbime iga päev suures koguses neid, mis enesetunde halvaks teevad. Positiivses psühholoogias on piisavalt tõendusmaterjali selle kohta, et just mõttegurmaanlus  ongi edu võti. Mida positiivsemaid mõtteid inimene mõtleb, seda õnnelikum ta on. Ja õnnestumised saadavad õnnelikke inimesi. 

See on kummaline paradoks. Kõike mida sa elus soovid, tahad sa ainult ühel põhjusel, sa usud, et peale soovi täitumist tunned sa ennast paremini.  Tegelikult pole sul vaja soovi täitumist, et ennast õnnelikuna tunda, sa suudad ennast õnnelikuks mõelda. Ja kui sa õnnelik oled, siis aitavad su alateadlikud valikud sind mängleva kergusega sinu soovini.  

Kes mõttegurmaanlust on vähemalt kuu aega proovinud, iga päev rohkelt positiivseid ja värskendavaid mõtteid tarbides, ei loobu sellest naljalt enam kunagi, nii lummavaks ja õnnestumisterohkeks muudab see elu.

Et oma aju selliselt mõtlema treenida, kasuta järgmist menüüd 30 päeva järjest:

  • hommikul ärgates vali teadlikult mõtted, mis tekitavad sinus väga hea enesetunde. Proovi sellel lainel püsida nii kaua kui võimalik. Esimesel päeval sa võib-olla venitad hambapesuni välja, aga teisel nädalal juba lõunani;
  • päeva jooksul tekib ikka olukordi, mis negatiivse emotsiooni esile kutsuvad, sellest pole hullu midagi. Pane tähele, kui sa ennast enam õnnelikuna ei tunne, võta eisimesel võimalusel hetkeks aeg maha ja mõtle jälle millelegi, mis sind rõõmustab. Negatiivse emotsiooni vastu võidelda ei tasu, see ei ole eriti tulemuslik, kergem on selle asemel lihtsalt teine ja positiivsem mõte valida;
  • tea, et palju lihtsam on head emotsiooni hoida, kui seda uuesti tekitama hakata. Kui mõni päev ebaõnnestub, pole hullu midagi, iga uus hommik annab sulle uue võimaluse. Õösel su negatiivsete mõtete vabrik puhkab ja hommikul ära seda lihtsalt tööle lülita.

Neile, kes kardavad, et õnnemullis elades jäävad probleemid lahendamata ja tähtsad asjad tegemata, võib kinnituseks lisada, et õnnelikus emotsioonis püsides on inimesel hea kontakt oma intuitsiooniga ja just siis sünnivad kõige geniaalsemad ideed ja leidlikumad lahendused.

Palju ÕNNE sulle, see ongi ju kõik, mida sa vajad.